Zajęcia otwarte w I klasie

25 maja 2017 r.w klasie I odbyły się zajęcia otwarte połączone z dniem rodzinnym. Tematem zajęć była "Moja rodzina" - umacnianie roli rodziny i zwrócenie uwagi na szczególną rolę rodziców w prawidłowym jej funkcjonowaniu. Rodzice zostali zaproszeni do sali lekcyjnej, gdzie mogli obejrzeć jej wystrój oraz zobaczyć swoje portrety wykonane przez ich dzieci. Uczniowie w czasie prowadzonej lekcji pokazali swoje umiejętności i zdobytą wiedzę. Czytały fragmenty wierszy, rozwiązywały krzyżówkę z pomocą swoich rodziców, pracowały w wybranych grupach.

Następnie wszyscy udali się do świetlicy szkolnej. Rodzice usiedli przy pięknie przystrojonym stole, a dzieci dla nich przygotowywały kanapki z wcześniej przygotowanych produktów. Była wspólna degustacja poczęstunku. Także przedstawili krótki program artystyczny, wręczyli przygotowane upominki. Nie zabrakło całusów i mocnych uścisków. Na koniec spotkania była konkurencja gdzie rodzic z zawiązanymi oczami karmił swoje dziecko kisielem. Było bardzo wesoło. W radosnych nastrojach rodzice i dzieci wracali do domu. Za udział w zajęciach, wspólną zabawę i pomoc bardzo dziękujemy.

Danuta Macura

„Zielona szkoła” w Darłówku nad morzem

W dniach od 10 do 21 maja uczniowie klasy III przebywali na „zielonej szkole” w pięknym Darłówku. Na miejscu w ośrodku „Piramida 2” dzieci korzystały z inhalacji, boisk i placu zabaw. Były zajęcia na ścianie wspinaczkowej, korcie tenisowym, gimnastyka na przyrządach, „piżama party” i grill. Odbył się „chrzest morski”, na którym każdy uczeń otrzymał morskie imię. Pogoda bardzo nam dopisała, apetyt i humory również. Dużo zwiedzaliśmy. Byliśmy na pieszej wycieczce w Darłowie, gdzie zwiedzaliśmy Kościół Mariacki, zobaczyliśmy Zamek Książąt Pomorskich i na rynku Pomnik Rybaka. Wróciliśmy tramwajem wodnym. W tym roku pojechaliśmy na wycieczkę do Słowińskiego Parku Narodowego. Zwiedzaliśmy Muzeum Przyrodnicze w Smołdzinie. Po długiej wędrówce Wydmą Czołpińską, a następnie brzegiem morza (12 km piechotą) dotarliśmy do latarni morskiej w Czołpinie. W czasie pobytu w Darłówku zwiedzaliśmy port rybacki, jedliśmy świeżutkie,  wędzone ryby. Byliśmy na latarni morskiej, a z okien pokoi codziennie obserwowaliśmy wiatraki elektrowni wiatrowej. Płynęliśmy statkiem „Król Eryk I”. Byliśmy na basenie przy ośrodku „Piramida 1”. Odbyły się konkursy z nagrodami na najciekawszą budowlę z piasku oraz konkurs czystości. Długie spacery po plaży, szukanie muszelek i bursztynów oraz piękne zachody słońca na długo pozostaną w naszej pamięci.

Wyjazd na „zieloną szkołę” i liczne atrakcje na miejscu były możliwe dzięki zaangażowaniu  rodziców i pomocy sponsorów, którym w imieniu wszystkich uczniów pragniemy gorąco podziękować. Dziękujemy za finansowe wsparcie Wszystkim, którzy w tym roku zdecydowali się nam pomóc w realizacji tego przedsięwzięcia.

Dziękujemy!!!

Opiekunowie:

Celina Więcek

Joanna Sikora

Joanna Olma

Skoczowska Noc Muzeów

19 maja 2017 r. na długo pozostanie w pamięci uczniów z ZSP w Wieszczętach, bo był to dzień, a właściwie  noc niezwykła -  Noc Muzeów w Skoczowie.

Pierwsza Noc Muzeów odbyła się w Berlinie w 1997 roku, a do Polski idea otwartych i dostępnych za darmo placówek kulturalnych trafiła w 2003 roku.

Nasza Noc Muzeów w Skoczowie zaczęła od rozwiązywania zagadek, które zostały specjalnie przygotowane dla naszych uczniów. Spacerując uliczkami  Skoczowa, odnajdywali historyczne miejsca, m.in. gdzie, kiedyś znajdował się Zamek w Skoczowie, czyj wizerunek znajduje się w owalnym medalionie na wieży Ratusza, kiedy powstała Straż Pożarna w Skoczowie czy czyją postać wyrzeźbił Wacław Donay’a  jako ozdobę do czyszczalni wody, która obecnie jest fontanną na skoczowskim Rynku.

W dobrych humorach i po zjedzeniu pysznej pizzy zaczęliśmy zabawę przygotowaną na tę niezwykłą noc przez instytucje kulturalne i państwowe. Zwiedzanie zaczęliśmy od Straży Pożarnej, gdzie zaprzyjaźniliśmy się ze strażakami z Pogwizdowa, zeszliśmy do schronu pod budynkiem Straży Pożarnej, a na wystawie zobaczyliśmy hełmy strażaków z różnych krajów, emblematy strażackie z całego świata czy toporki strażackie. Byliśmy w Muzeum św. Jana Sarkandra  - patrona Skoczowa, a w kościółku Znalezienia Krzyża Świętego widzieliśmy chrzcielnicę, przy której otrzymał chrzest Ten święty.

W skoczowskim Ratuszu udało nam się w sali sesyjnej zorganizować posiedzenie dotyczące dalszej części Nocy Muzeów i wszystkimi głosami „ZA” ustalone zostały wyjazdy na kolejne Noce Muzeów do Cieszyna, Żywca czy Pszczyny.

Bardzo miło spędziliśmy również czas w Muzeum Gustawa Morcinka, gdzie mogliśmy zobaczyć makietę nieistniejącego już zamku skoczowskiego, w którym przez 40 lat istniała mennica, w której wybijano monety.

W radosnych nastrojach żegnaliśmy się z Skoczowem i jego tajemnicami, które udało nam się zgłębić.

Oto niektóre z opinii uczestników Nocy Muzeów:

Julka – Według mnie było świetnie i bardzo interesująco.

Artur – Było świetnie i szczęśliwie.

Ola – Było bardzo fajnie J Bardzo ładnie wygląda Skoczów nocą.
Natalia – Bardzo mi się podobało.

Żaneta – Było super ! Bardzo mi się podobało, wiele rzeczy widziałam i dużo rzeczy się dowiedziałam. Nie żałuję, że pojechałam. Chciałabym, aby takie wyjazdy były częściej organizowane.

Viktoria – Było super, bardzo dużo dowiedzieliśmy się i poznaliśmy dość dobrze.

Dziękujemy rodzicom za pomoc w organizacji wyjazdu.

D.Skowron, K.Karatnik, D.Macura, J.Kenig

Zajęcia otwarte w IIa

17.05 w kl. IIa odbyły się zajęcia otwarte dla rodziców, na których uczniowie pokazali swoje umiejętności matematyczne, plastyczne i literackie. Rodzice mogli zaobserwować pracę swojego dziecka. Na zakończenie rodzice obdarowani zostali  prezentami wykonanymi przez uczniów. Dzieciaki za aktywność na zajęciach i piękne zachowanie otrzymały słodką niespodziankę.

Ewa Myszogląd

XIV Międzyszkolny Konkurs Recytatorski dla Szkół Podstawowych

w Zespole Szkolno – Przedszkolnym w Wieszczętach

W dniu 11 maja 2017 roku na terenie Zespołu Szkolno – Przedszkolnego w Wieszczętach  odbyła się 14. już edycja konkursu recytatorskiego dla uczniów szkół podstawowych z gminy Jasienica.

W zmaganiach recytatorskich o tematyce dowolnej udział wzięło 17 uczniów ze szkół w: Międzyrzeczu, Mazańcowicach, Rudzicy, Jasienicy i Wieszczętach.

Ich prezentacje oceniało jury w składzie: Danuta Korecka, Dorota Poniatowska, Piotr Michalik.

Przyznało ono następujące miejsca:

Wyróżnienia:

- Julia Nycz – ZSP Międzyrzecze

- Aleksandra Niemiec – ZSP Jasienica

Zwycięzcy otrzymali nagrody książkowe i dyplomy.

Barbara Mikołajczyk

„Umówimy się z Wisłą nad Wisłą”

Zespół Szkolno-Przedszkolny w Wieszczętach postanowił włączyć się w ogólnopolskie obchody Roku Rzeki Wisły i dlatego tegoroczny tydzień przyrodniczo- ekologiczny, w dniach 24-28 kwietnia i 8-9 maja został poświęcony poznawaniu królowej polskich rzek.

Hasłem i motywem przewodnim tego tygodnia był refren piosenki zespołu „Wawele” - „Umówimy się z Wisłą nad Wisłą”. Zabawę, w którą zaangażowane były klasy szkolne i dwie starsze grupy przedszkolne rozpoczęliśmy od losowania przez klasy miejscowości położonych nad Wisłą, od źródeł na Baraniej Górze, po ujście w Gdańsku.

A potem , każda grupa klasowa, pod bacznym okiem wychowawcy, zajmowała się „swoim” miastem. Wykonywała plakat; budowała, z surowców wtórnych, obiekt charakterystyczny ,dla danej miejscowości; pisała i rysowała rozdział do książki o Wiśle.  Przez cały tydzień uczniowie mieli również za zadanie , zapoznawać się z informacjami dotyczącymi Wisły, umieszczonymi na okolicznościowej gazetce. Sprawdzeniem wiedzy był dla klas starszych test, a dla młodszych krzyżówka. Podsumowaniem akcji było „Spotkanie z Wisłą”, w czasie którego uczniowie i przedszkolaki prezentowali „swoją” nadwiślańską miejscowość. Opisywali ją, opowiadali legendę i przedstawiali charakterystyczną, wykonaną przez siebie budowlę.

Na zakończenie zostali uhonorowani uczniowie, którzy wykazali się największą wiedzą. Nagrodami głównymi były pachnące sadzonki mięty cytrynowej.

Tydzień przyrodniczy był okazją do poszerzenia wiedzy przyrodniczej i historycznej, wspólnej pracy oraz dobrej zabawy, z dźwięczącą w uszach piosenką „Płynie Wisła płynie po polskiej krainie, a dopóki płynie Polska nie zaginie”.

Jadwiga Jagła

Wyróżniony w Kangurze 2017

Kacper Szymala z kl. VI zdobył wyróżnienie w Międzynarodowym Konkursie Kangur Matematyczny.

Serdecznie gratulujemy Kacprowi i życzymy mu dalszych sukcesów matematycznych!